--- --- ---- ---
ကယန္းေၾကးကြင္းပတ္ေတြ ေနထုိင္တဲ့ ကယန္းသာယာ ရြာေလးကပါ။ အရင္က ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ရိုးရာေတးသံေတြနဲ႔ ဆူညံေနတတ္ေပမယ့္ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ တိတ္ဆိတ္မႈနဲ႔ ေက်းငွက္ေတြရဲ႕ အသံကသာ ေနရာယူလို႔ ထားပါတယ္။
ေၾကးကြင္းပတ္ ကယန္း အမ်ိဳးသမီးေတြကိုေတာ့ တေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စသာ ေတြ႔ျမင္ရပါေတာ့တယ္။
ကယန္းလူမ်ိဳးမ်ားအေနနဲ႔ ေၾကးကြင္းပတ္ရတာဟာ ေအဒီတေထာင္ပတ္၀န္းက်င္တုန္းက စခဲ့တာလို႔ ကယန္းသမိုင္းေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စာအုပ္ထုတ္ေ၀ခဲ့တဲ့ ခြန္ေအဒင္-ဖန္က ေျပာပါတယ္။
“က်ေနာ္တို႔ ကယန္းဂြင္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕သမီးရွင္က ရွမ္းတို႔၊ ဗမာတို႔ လာလာ ယူသြားေတာ့ ကယန္းမ်ိဳးဆက္ ပြားဖို႔အတြက္ မရွိမွာစိုးလို႔ ရုပ္သြင္ကို ခလိုက္တယ္။ ရုပ္သြင္ကိုခတဲ့အခါမွာ မယ္ေတာ္ နဂါးမရဲ႕ ရုပ္လြာအတိုင္း ပံုခတယ္ဆိုတဲ့ ဟာနဲ႔ကို ေၾကးပတ္ရျခင္းျဖစ္တယ္”
နယ္ေျမေဒသအလိုက္ ကယန္းမ်ိဳးႏြယ္မွာ ကယန္းလထာ၊ ကယန္းကငံ၊ ကယန္းလ၀ီ၊ ကယန္းေကခို မ်ိဳးႏြယ္စု ေလးစုရွိသည့္အနက္ ကယန္းလ၀ီး သာ လည္ပင္းမွာ ေၾကးကြင္းေတြကို စြပ္ထားပါတယ္။
အရင္က တက္သစ္စ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေတြအတြက္ ေက်ာင္းပညာကို ဆက္လက္သင္ၾကားလိုစိတ္ ရွိတဲ့အတြက္ ေၾကးကြင္း ေတြကို ျဖဳတ္ေနၾကေပမယ့္ အခ်ိန္မွာေတာ့ လူႀကီးပိုင္းေတြလဲ ေၾကးကြင္းေတြ ျဖဳတ္ေနၾကပါၿပီ။
အမ်ားအားျဖင့္ ေၾကးကြင္းေတြကို ျဖဳတ္ၾကၿပီး ကရင္နီဒုကၡသည္ အမွတ္ ၁ စခန္းကို ၀င္ေရာက္ေနထိုင္ ၾကပါတယ္။ ဒုကၡသည္ေတြကို တတိယနိုင္ငံကို ေျပာင္းေရြ႔ အေျခခ်ေပးေနတဲ့ အစီအစဥ္က ကယန္းေတြကို အဓိက ေၾကးကြင္းျဖဳတ္ေစတာျဖစ္တယ္လို႔ ေၾကးကြင္းျဖဳတ္ထားတဲ့ ေဒၚမူပလီက ေျပာပါတယ္။
“စခန္းထဲမွာလာေနလို႔ လူမ်ားၾကားမွာ တေယာက္ထဲပဲေနတာ မေပ်ာ္ဘူး ျဖဳတ္ထားတယ္။ တတိယႏိုင္ငံ သြားဖို႔လည္း နည္းနည္းပါတယ္”
အခုအခါမွာ လူေတြကို တိရစၦာန္ေတြျပစားသလို ျပစားတာကို ရြ႔႔ံမုန္းလာတာရယ္၊ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ေနထိုင္ေပမယ့္လည္း ထိုင္းႏိုင္ငံသား အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းမခံရတာေတြဟာ ကယန္းေတြကို ေၾကးကြင္းျဖဳတ္ေစတာျဖစ္တယ္လို႔ ခြန္ေအဒင္-ဖန္က ေျပာပါတယ္။
“ၿပီးခဲ့တဲ့ အခ်က္၂ ခ်က္ေၾကာင့္ သိမ္ငယ္တာနဲ႔ တတိယႏိုင္ငံကို တခါထဲစိတ္ကူးလို႔ ေၾကးကြင္းကို ျဖဳတ္ၿပီး ဒီဒုကၡသည္ စခန္းကို သြားခံယူၿပီးမွ တတိယႏိုင္ငံကိုသြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီေၾကးပတ္ျခင္းဆိုတဲ့ ဒီသံုးခ်က္အရ ေပ်ာက္သြားတယ္”
ၾကာလာမယ္ဆိုရင္ အေမေဖေလာက္ပဲက်န္မယ္။ အေမေဖသာ ေသသြားၿပီဆိုရင္ ေၾကးပတ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြက ေပ်ာက္ႏုိင္ဖို႔အလားအလာ ရွိတယ္လို႔ ကယန္းသာယာရြာသူႀကီး ခြန္လဒူက ေျပာသြားပါတယ္ရွင္။
0 comments: